Everyone needs to take a day off - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van Jana Verseveldt - WaarBenJij.nu Everyone needs to take a day off - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van Jana Verseveldt - WaarBenJij.nu

Everyone needs to take a day off

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

28 September 2014 | Zuid Sudan, Juba

De afgelopen dagen ben ik vooral bezig geweest met het ontwerpen van formulieren die we gaan gebruiken voor het filing system van CCC. Daarnaast is hier een hoop stress over Anai. Ze wordt teruggeplaatst naar naar eigen stad, aangezien ze te gevaarlijk is om hier te houden. Ze weigert lessen te volgen, is vaak agressief en valt andere kinderen en staff aan. Ik ben erg benieuwd om te zien wat er verder met haar gaat gebeuren. Maandag gaat ze met Cathy het vliegtuig in...

Gisteren heb ik een dag vrij genomen, aangezien ik daar fysiek en mentaal aan toe was. Het is ook gebruikelijk hier om een dag per week vrij te nemen om bij te komen. Ik heb erg veel gedaan en weinig geslapen afgelopen week, dus ik was er wel aan toe om even bij te slapen. Daarnaast was ik door de problemen van de meiden hier, heimwee, vermoeidheid en het missen van Arnold en mijn ouders volledig leeggezogen.

Dus ik ben lekker een dagje op mijn kamer blijven hangen. Blijkbaar was ik zo rustig dat de gasthuis wachter niet eens door had dat ik er was. Joanna was langs geweest om te kijken of ik daar was en hij had gezegd dat ik er niet was. En toen hij een uur weg ging had hij de boel afgesloten. Wat betekende dat ik niet zoals gepland mijn ontbijt bij het hotel naast ons kon eten, maar het met koekjes moest doen die ik nog op mijn kamer had liggen.

's Middags ben ik met de beheerders teruggelopen naar CCC om daar avond te eten. Ik was eigenlijk van plan om italiaans te halen bij een zaakje in de buurt en op mijn kamer te eten, maar toen ze me uitnodigden ben ik toch maar mee gegaan. En maar goed ook! De kok had spaghetti en (de Afrikaanse variant op) hutspot gemaakt. Joanna en ik hebben genoten van ons westerse maaltje!

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat lopen. Ik hoorde van Cathy dat ik een kamergenoot ga krijgen vanmiddag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 11097

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 21 November 2014

Vrijwilligerswerk bij CCC in Juba, Zuid-Sudan

Landen bezocht: