Happy blog! - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van Jana Verseveldt - WaarBenJij.nu Happy blog! - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van Jana Verseveldt - WaarBenJij.nu

Happy blog!

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

02 Oktober 2014 | Zuid Sudan, Juba

De laatste dagen zijn vol geweest van ontzettend leuke en fijne dingen. Dus hierbij mijn blijdschap samengevat in een blog!

Anai en Cathy zijn veilig aangekomen in Anai's hometown, waar ze bij een tante gaat wonen. De reis is goed verlopen en Cathy is ook weer veilig teruggekomen. We hadden daardoor een rustige maandag en dinsdag, aangezien er geen problemen waren met Anai. De meiden merken dat het veiliger is en zijn rustig.
Daarnaast hebben we afgelopen vrijdag een jongetje binnengekregen die zonder ouders op straat zwierf. Hij was al eerder onder onze hoede, maar heeft een tijd met malaria en andere logische problemen in het ziekenhuis gelegen. Waarschijnlijk is hij zijn ouders al een paar maanden kwijt. De afgelopen dagen heeft hij alleen maar gehuild. Inmiddels begint hij te wennen en huilt hij niet meer de hele dag. Wat betekent dat zijn stem ook aan het terugkomen is en hij heeft zelfs een paar keer gelachen!

Ik heb een poosje met Bradley zitten spelen en Juma, het verloren jongetje, heeft toe zitten kijken hoe wij speelden. Bradley is ook een schatje. Er is wat mis met zijn knieen, waardoor hij zijn benen niet kan strekken en dus ook niet kan lopen. Maar hij kruipt sneller dan ik loop en houdt ontzettend veel van balspellen. Ik heb daarna nog 2 uur lang met hem en Samuel gespeeld.

Gisteren heb ik een overleg gehad met Masumi van Unicef, die tips heeft gegeven over het filing system. Daarna zijn we aan de slag gegaan met het vinden van een filing cabinet, die inmiddels gevonden is en in het kantoor staat!

's Middags kwam Joanna met het briljante idee om pompoentaart te maken. Jaja, een Amerikaans meisje en een Nederlands meisje die in een traditionele Afrikaanse oven taart gaan proberen te maken! Het was een hele belevenis, maar het is gelukt en hij was heeeeerlijk! De hele staf heeft ervan genoten en de kok wilde het recept hebben. Ik moet zeggen, het was een van de beste taarten die ik ooit heb gegeten. En het doet mijn Tuf-schap wel eer aan dat het eerste dat ik hier zelf klaar maak een taart is!

We hebben 's avonds nog met de loom gewerkt met de meiden en er zijn er een aantal die de Zuid-Sudanese vlag in armbanden weten te verwerken. Die zijn erg mooi geworden en zullen ook goed verkopen.

Vanmorgen heb ik weer op de school van MAF gewerkt, wat erg gezellig was. Ik was wel de plasgeitebreier vandaag, maar dat hoort er ook bij. Nadat de kinderen naar huis zijn gegaan heb ik met Carolyn gegeten. Zij heeft voor ons pannenkoeken gebakken en we hadden een gesprek over typisch Canadese en Hollandse dingen. Toen haalde ze een pot appelstroop uit de koelkast met de opmerking: 'I don't know what it is, but I like it. I think it's dutch.' Ik kon wel dansen! De 'kaas' die ze pakte was dan wel weer een tegenvaller (blokjes la vache qui rit) maar ik heb erg genoten van mijn pannenkoek met appelstroop!

Straks heb ik weer een meeting met mijn team over de formulieren die ik heb ontworpen, waarna we hopelijk kunnen starten met het maken van dossiers en het invullen van alle formulieren tot nu toe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 11099

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 21 November 2014

Vrijwilligerswerk bij CCC in Juba, Zuid-Sudan

Landen bezocht: