A saturday on duty - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van Jana Verseveldt - WaarBenJij.nu A saturday on duty - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van Jana Verseveldt - WaarBenJij.nu

A saturday on duty

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

05 Oktober 2014 | Zuid Sudan, Juba

De meeting met mijn team verliep erg goed. We zijn het eens over praktisch alles, wat betekent dat we nu echt verder kunnen met implementeren van het systeem. Dinsdag ga ik het team uitleggen hoe alles werkt en wat we verwachten van iedereen.

Vrijdag heb ik lekker een vrije dag gehad. Uitslapen, beetje boekje lezen en film kijken. Heerlijk ontspannen en lekker bijkomen! 's Avonds ben ik met Wim en Cathy naar het Leids Ontzet feest geweest, waar we haring en pizza konden eten. Nu hou ik niet van haring, maar de pizza was erg lekker. Het was ook leuk om alle Hollanders daar te spreken. Maar we zijn toch maar weer op tijd terug gegaan, ik wilde namelijk op tijd naar bed. Ik stond op het rooster voor de zaterdag, en daarvoor wil je echt wel uitgerust zijn!

On duty houdt in dat je dag-verantwoordelijke bent voor de meiden op het centrum. Ik ben vooral bezig geweest met ze aan de zuuk-zuuk krijgen, de kralenarmbanden die ze hier maken. Er waren namelijk wat bestellingen die afgerond moesten worden. Na de lunch heb ik mijn kleurboek voor volwassenen onder de kopieermachine gegooid, en zijn we met zijn allen gaan kleuren. Het was erg gezellig en de creativiteit van de meiden blijft me toch verbazen! Al gauw waren een paar van de ouderen het zat, die wilden liever met de loom aan de slag. Dus hebben Joanna en ik de loom te voorschijn gehaald. Dat was alleen slecht getimed, aangezien de Uncles net aangekomen waren om met de meiden te zingen. Wij wisten niet dat ze zouden komen, dus dat leverde een lastige situatie op. Veel meisjes wilden graag loomen, maar het zingen kan maar 1 keer per week en dat hadden ze al afgesproken. Gelukkig was het probleem zo opgelost, door ze te beloven dat we de looms tot het avondeten beschikbaar zouden houden.

Om nog terug te komen op de kwestie van kamergenoot, ik heb er geen gekregen. Er kwam wel een meisje bij, maar ze heeft haar eigen kamer gekregen, dus ik heb nog steeds privacy. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 11107

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 21 November 2014

Vrijwilligerswerk bij CCC in Juba, Zuid-Sudan

Landen bezocht: