It's 42 degrees outside, and I catch... a cold. - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van Jana Verseveldt - WaarBenJij.nu It's 42 degrees outside, and I catch... a cold. - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van Jana Verseveldt - WaarBenJij.nu

It's 42 degrees outside, and I catch... a cold.

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

14 Oktober 2014 | Zuid Sudan, Juba

Dit weekend was vooral lekker rustig. Ik ben bezig gegaan met de organisatorische zaken die geregeld moesten worden voor een goed filing systeem. Ofwel, de laden van de kast indelen, mappen inhangen, mappen namen geven en de oude documenten sorteren in de mappen. Leuk werkje, vooral omdat je niet teveel hoeft na te denken. Op dit moment ligt er ook een stapel papieren naast me die allemaal in het digitale systeem ingevoerd moeten worden en vervolgens in de dossierkast zullen verdwijnen. Het schiet al aardig op, al 3 van de 5 mappen zijn leeg. En 1 van de volle mappen zijn geadopteerde kinderen, dus die krijgen alleen een plekje in de kast en worden niet opgenomen in het digitale systeem. Deze kinderen zijn ten slotte goed terecht gekomen en de adoptie heeft al een paar jaar geleden plaatsgevonden. Er komen dus alleen scans in het digitale systeem, maar geen nieuwe documenten meer.

Dit weekend en gisteren ben ik behoorlijk ziek geweest. Stomweg verkouden, maar ik had natuurlijk weer de volle laag gekregen, dus koorts, hoesten, niezen, hoofdpijn enz. Gisteren had ik een vergadering 's ochtends, die ik maar heb uitgezeten. Maar daarna heb ik mijn spullen gepakt en ben naar mijn kamer gegaan. Ik stond te duizelen, dus werk zat er echt niet in. Later is Joanna nog langsgekomen om te kijken hoe het ging en te vragen of ik nog iets nodig had, dus ik was niet de hele dag alleen. Ik heb heel veel geslapen en tegen een uur of half 7 's avonds kwam ik mijn bed maar weer uit. Lekker gedouched, waar ik behoorlijk van ben opgeknapt, en nog op skype de bijbelstudie bijgewoond (voor 20 minuutjes).

Dit weekend is ook auntie Beth weer langs geweest. Zij heeft eerder met de meiden gewerkt en toen ze het terrein op kwam lopen en de meiden zagen/hoorden dat ze er was stormden ze allemaal op haar af. Het is een wonder dat er niemand gewond is geraakt. Wat een enthousiasme! Ik ga nu wel twijfelen of ik ooit wel terug wil komen, want gewurgd worden als je terug komt is niet echt een geweldig vooruitzicht. ;)

En op het gebied van mijn werk is er nog erg goed nieuws: ik heb (met dank aan Jelle) een online digitaal systeem kunnen vinden dat we kunnen gebruiken! Cathy is enthousiast, maar het moet allemaal nog geregeld worden met de financiële afdeling, aangezien het niet gratis is. Afwachten dus maar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 11093

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 21 November 2014

Vrijwilligerswerk bij CCC in Juba, Zuid-Sudan

Landen bezocht: