Papers, papers, papers... - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van Jana Verseveldt - WaarBenJij.nu Papers, papers, papers... - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van Jana Verseveldt - WaarBenJij.nu

Papers, papers, papers...

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

11 Oktober 2014 | Zuid Sudan, Juba

Deze week ben ik vooral bezig geweest met het verzamelen van informatie en die sorteren in de files. Behoorlijk droog werk, maar het moet ook gebeuren. Blijkbaar zijn er erg veel formulieren heel summier ingevuld en is er ook nog eens een hoop tegenstrijdige informatie. Vooral in spelling van namen en de hoeveelheid namen. Gelukkig kon ik tussendoor af en toe pauze nemen om met de meiden te spelen en andere leuke dingen te doen. Zo heb ik mijn haar wel een keer of 5 laten invlechten, al vinden de meiden het vooral leuk om de vlechten direct erna er weer uit te slopen. Het blijft dus helaas niet zitten.

Donderdag heb ik weer lesgegeven bij MAF. Na een toneelstukje van Carolyn en mij over het bijbelverhaal van Mozes die terug reist naar Egypte heb ik met de kinderen op de trampoline gesprongen en zijn we met klei aan de slag gegaan. Ze moesten appels en andere voedingsmiddelen maken, aangezien we het over voedingsmiddelen en de zintuigen hadden. We besloten de dag met popcorn maken, zodat de kinderen konden zien hoe dat werkte, en ze gelijk al hun zintuigen konden gebruiken om dat te beleven. Groot succes bij de kinderen, maar ook (en vooral) bij mij! Nadat de kinderen naar huis waren heb ik met Carolyn geluncht, met wentelteefjes en papaya.

Gisteren was vooral erg gezellig. Ik had een vrije dag, waardoor ik mijn rust kon pakken. 's Middags kwam ik Amy tegen in het gastenhuis, die me uitnodigde om mee uit eten te gaan met een groep voor haar verjaardag. Vooraf hebben we met Joanna nog Dutch Blitz gespeeld (Ligretto). Dat was supergezellig en het eten 's avonds was erg lekker. We hebben bij Afex gegeten, een restaurant aan de oever van de Nijl. Deze avond was het Mexicaanse avond, dus nacho's en burrito's in overvloed. Na de maaltijd haalde een van de gasten een chocoladetaart tevoorschijn ter ere van Amy's verjaardag. Die ging er ook goed in. :)

Mijn dagen worden steeds meer routine, dus echt veel heb ik niet te vertellen. Vandaar ook dat mijn blogs steeds minder vaak komen... Maar er staan wat activiteiten met de meiden op de planning, dus daar gaat misschien verandering in komen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 11117

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 21 November 2014

Vrijwilligerswerk bij CCC in Juba, Zuid-Sudan

Landen bezocht: