Oh oh, what did I sign up for? - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van Jana Verseveldt - WaarBenJij.nu Oh oh, what did I sign up for? - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van Jana Verseveldt - WaarBenJij.nu

Oh oh, what did I sign up for?

Door: Jana

Blijf op de hoogte en volg Jana

22 September 2014 | Zuid Sudan, Juba

Gisteren ben ik vroeg in de ochtend al mee geweest naar de Anglicaanse kerk met de jongere meiden en Wim. Het leek erg op de katholieke diensten waar ik wel eens geweest ben, al kon ik er niet veel van verstaan. Die middag heb ik vooral veel met de meiden met loom kunnen werken. Ze beginnen door te krijgen dat als ze rustig wachten tot ik alles heb uitgedeeld, ze sneller aan het werk kunnen dan als ze elkaar de hersens inslaan. Er kwam nog een groep mensen van Unicef langs om te kijken wat CCC doet en de meiden hebben een modeshow opgevoerd en wat liedjes gezongen. Dat was erg mooi!

Eind van de middag ben ik met Joanna, een van de andere vrijwilligers, naar de Popchurch mee geweest. Dat is de internationale kerk hier en het werkt hetzelfde als de weekbreak in LuMina. Op de heenweg hebben we nog wat boodschappen gedaan. Ik heb dus mijn eerste SSD uitgegeven. 7 pond (ongeveer 1 euro) voor een grote fles water, een flesje prik en een rol koekjes. De kerk was wat verder weg dan ik verwachtte, dus niet zo geschikt om op slippers heen te lopen. Met als gevolg dat ik de blaren tussen mijn tenen heb.

Vanmorgen heeft Joanna mij opgehaald van mijn kamer, zodat ik de route naar CCC kon leren. Het is maar een klein stukje lopen, en ik mag het dus overdag zelf lopen. Nadeel is wel dat ik de rivier moet oversteken, wat nu nog lastig is omdat het water nog relatief hoog staat. Flink springen dus! Gedurende mijn verblijf zal het steeds makkelijker gaan, omdat de regentijd nu praktisch voorbij is.

Er was een vergadering met alle staf vanmorgen, waar ik ben voorgesteld en we overlegd hebben over wat er afgelopen week allemaal gebeurd is. Ook heb ik met Cathy overlegd over mijn werkzaamheden hier. Ik ga in een team werken aan het vastleggen van alle informatie over de meiden hier en de kinderen in de community. We willen een systeem opbouwen waarin makkelijk informatie toegevoegd of opgezocht kan worden. Dat gaat nog een flinke kluif worden, aangezien alle informatie op dit moment praktisch volledig mondeling wordt overgedragen en nauwelijks vastgelegd wordt.

Morgenochtend heb ik een afspraak met MAF om te overleggen over mijn werk daar. Aangezien ik een dagtaak ga krijgen aan het werk als case manager en CCC een deel van mijn kosten kan dekken, terwijl MAF dat niet kan. Het is dus niet meer dan eerlijk als ik mijn tijd besteed aan werk bij CCC en eventueel als ik tijd over heb bij MAF kan werken. Het lijkt me erg leuk om op de school te werken, maar CCC gaat voor!

Nogmaals een oproep aan al mijn vrienden en familie: Mocht je willen bijdragen aan het werk van CCC, dan kan je geld overmaken naar Stichting CCC Nederland
IBAN NL19 RABO 0114 3446 71
BIC RABONL2U
te Woerden

Namens alle meiden en de staf, bedankt!

  • 22 September 2014 - 19:08

    Carola:

    Leuk dat je zoveel mag en kan doen zeg! Kun je lekker ervaring opdoen ;) Veel succes met alles en geniet ervan!

  • 22 September 2014 - 23:22

    Colindagroenendijk:

    Fijn om weer nieuws te lezen. Je houdt het goed bij. Idd goed dat je prioriteit bij CCC ligt. Wiens brood men eet ... Veel plezier en voldoening gewenst. Het lijkt me trouwens erg boeiend om Wim en Cathy in hun eigen habitat mee te maken. Werk en geniet! Liefs van Colinda

  • 23 September 2014 - 20:09

    Mamma En Pappa:

    We zijn blij dat je het naar je zin hebt. Pappa geniet ook van je verhalen, die ik hem voorlees ;)
    Als je hulp nodig hebt voor het opzetten (ideeen, lay-outs, oid) geef dan even een sein. We kijken wat we voor je kunnen doen. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jana

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 11130

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 21 November 2014

Vrijwilligerswerk bij CCC in Juba, Zuid-Sudan

Landen bezocht: